top of page

Monument for a Dead Tree, 2024

Markus Guschelbauer

Digitale Manipulationen sind schnell gemacht. Ein paar Ebenen aufeinandergelegt, neue Schatten hinzugefügt, Kopierstempel drauf, perfekt – oder? Oder.
Monument for a Dead Tree ist eine analoge Fotografie im Mittelformat, dessen vielfältige Bildebenen real komponierte Elemente auf einer Wiese zeigen; die Farben stammen aus dem handelsüblichen Baumarktrepertoire, entlehnt aus Erinnerungen, gesehen auf Hausfassaden und Gartenzäunen. Das Bäumchen, leider tot. Ihm wurde der Mäusedraht zu eng angelegt, im Wachstum hat er sich ins Fleisch gefressen, die Nahrungszufuhr gekappt. Die Arbeiten der Landwirtschaft sind rau. Analoge Fotografien bringen die Verantwortung und den Fokus mit, jene Verfallprozesse methodisch sichtbar zu machen. 

Die digitale Automatisierung brachte, neben der Fotografie, auch der Landwirtschaft enorme Erleichterungen, die der ökologischen Vielfalt nachhaltig schaden. Bevor aus dem Baum in Monument for a Dead Tree Brennholz wird, würdigt diese Fotografie ihn als Teil eines Landschaftsensembles, das unsere Sehgewohnheiten verrückt. Wartet man lange genug, streut hier und da Mehlmaische, gesellen sich sogar Kuh und Kalb dazu. So entsteht vor der Kamera eine kultivierte Inszenierung einer kultivierten Landschaft. Innerhalb einer lebensraummindernden Monokultur verändern ein, zwei Mehrnutzungshecken nicht viel, sind aber immerhin ein biodiverser Ansatz. Für eine größtmögliche Vielfalt benötigt es mehrere Ansätze, denn Kultur und Natur sind nie mehr getrennte Entitäten. Setzen wir die zugrundeliegenden Ebenen neu in Relation und hinterfragen diese, entsteht am Ende vielleicht doch ein homogenes Ganzes.

 

Digitalne manipulacije so narejene hitro. Nekaj slojev drug na drugega, dodane nove sence, žig za kopiranje na vrhu, popolno - kajne? Ali.

Monument for a Dead Tree je analogna fotografija srednjega formata, katere raznolike slikovne plasti prikazujejo resnične sestavljene elemente na travniku; barve prihajajo iz standardnega repertoarja trgovine DIY in so izposojene iz spominov, ki smo jih videli na fasadah hiš in vrtnih ograjah. Drevesce, žal mrtvo. Žica za miši je bila pretesna, med rastjo se je zažrla v njegovo meso in mu prekinila dotok hrane. Kmetijsko delo je kruto. Analogne fotografije prinašajo s seboj odgovornost in osredotočenost, da te procese propadanja metodično naredijo vidne. 

Poleg fotografije je digitalna avtomatizacija močno olajšala življenje tudi v kmetijstvu, kar povzroča trajno škodo ekološki raznolikosti. Preden drevo na fotografiji Spomenik mrtvemu drevesu postane drva, ga ta fotografija počasti kot del krajinskega ansambla, ki ruši naše navade gledanja. Če počakate dovolj dolgo in tu in tam raztresete moko, se pridružita celo krava in tele. Rezultat je kultivirana uprizoritev kultivirane pokrajine pred kamero. V monokulturi, ki zmanjšuje življenjski prostor, ena ali dve večnamenski ograji ne spremenita veliko, vendar sta vsaj biološko raznolik pristop. Za čim večjo raznolikost je potrebnih več pristopov, saj kultura in narava nista več ločeni enoti. Če temeljne ravni postavimo v medsebojno razmerje in jih podrobno preučimo, lahko na koncu nastane homogena celota.

Jahr der Fotografie
Leto fotografije

Leto 
fotografije

Jahr der
Fotografie

bottom of page