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PROJEKTE & PARTNER:INNEN
PROJEKTI IN PARTNERJI

  • ÜBER DAS LAND / O DEŽELI

    Die Ausstellung im RAUM FÜR FOTOGRAFIE in Klagenfurt trägt ebenfalls den Titel "Über das Land / O Deželi". Die 16 ausgewählten Künstlerinnen präsentieren fotografische Werke, die im Zusammenhang mit den Plakaten gelesen werden können. Dabei spielen nicht nur die Bedingungen und Logiken des Ausstellungsraums eine Rolle, sondern auch die Möglichkeit, über das einzelne Plakatmotiv hinaus eine umfassende Erzählung zu kreieren.

    Die Ausstellung umfasst Fotoserien, skulpturale Ergänzungen sowie Videoarbeiten, die mit den Plakaten in Verbindung stehen.
     

    Über das Land / O deželi je tudi naslov razstave, ki je na ogled v galeriji PROSTOR ZA FOTOGRAFIJO (RAUM FÜR FOTOGRAFIE) v Celovcu. Vseh 16 povabljenih umetnikov in umetnic razstavlja fotografske stvaritve, ki jih je treba razumeti v kontekstu plakatov. Pri tem igrajo vlogo tako pogoji in logika razstavnega prostora kot tudi možnost ustvarjanja razširjene pripovedi onkraj posameznega plakatnega motiva. Na ogled so tako serije fotografij in skulpturalne razširitve kot tudi video stvaritve v povezavi s plakati.


    Michael Goldgruber, Marko Lipuš, Crystin Moritz, Vanessa Amoah Opoku, Huda Takriti, Christina Werner, Pia Wilma Wurzer

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    14.05.2024, 17:00 Uhr


    DAUER / TRAJANJE

    15.05. – 31.10.2024


    Di / To – Fr / Pe: 15:00 – 19:00

     

    Juli, August, September gegen telefonische Voranmeldung / Julij, avgust, september po dogovoru po telefonu

    0699 12851189

     


    RAUM FÜR FOTOGRAFIE
    St. Ruprechter Straße 10

    9020 Klagenfurt am Wörthersee

    www.raumfuerfotografie.at

    eröffnungFoto_Gerhard_MaurerIMG_5200.jpg

    Die Fiktion der Realität

    Kunst, KI und die Macht der Bilder
     

    Fikcija resničnosti

    Umetnost, umetna inteligenca in moč slike

    Ein Gesprächsabend mit

    Crystin Moriz, Markus Guschelbauer, Anna Schober und Gerhard Maurer

    Večer dialoga z

    Crystin Moriz, Markusom Guschelbauerjem, Anno Schober in Gerhardom Maurerjem

    zweintopf

    zweintopf wurde als Künstlerduo im Jahr 2006 von Eva Pichler (*1981) und Gerhard Pichler (*1980) in Graz gegründet und agiert sowohl in klassischen Ausstellungszusammenhängen wie auch im öffentlichen Raum – mit raumspezifischen Installationen, Objekten und Videos und unangemeldeten Interventionen.  Während sich im geschäftigen Alltag eine angeblich unabwendbare »as soon as possible- Mentalität« etabliert hat, werken zweintopf beständig an ihrer Poesie des Trivialen. Dabei durchforsten sie die uns umgebenden Dingwelten, beschäftigen sich mit alltäglichen Phänomenen und verwenden banale Materialien aus der Massenproduktion. Sie durchleuchten die Chiffren und Symbole des Gewöhnlichen, intervenieren an den Rändern des Öffentlichen – immer auf der Suche nach jener Prise Absurdität, die sich in jedem menschlichen Streben am Ende verbirgt.

    zweintopf sta leta 2006 v Gradcu ustanovila Eva Pichler (*1981) in Gerhard Pichler (*1980) kot umetniški duo, ki deluje tako v klasičnem razstavnem kontekstu kot v javnem prostoru - s site-specific instalacijami, objekti in videi ter nenapovedanimi intervencijami.  Medtem ko se je domnevno neizogibna miselnost „čim prej“ uveljavila v našem napornem vsakdanu, se skupina zweintopf nenehno ukvarja s svojo poezijo trivialnega. Pri tem preiskujejo svet stvari okoli nas, se ukvarjajo z vsakdanjimi pojavi in uporabljajo banalne materiale iz množične proizvodnje. Preučujeta šifre in simbole običajnega, posegata na robove javne sfere - vedno v iskanju tistega ščepca absurda, ki se na koncu skriva v vsakem človeškem početju.

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    14.11.2024

    www.zweintopf.net

    Fotografie umgibt uns, durchdringt nahezu jeden Aspekt unseres täglichen Lebens. Sie beeinflusst uns als Einzelne und als Teil einer Gesellschaft. Sie formt und reproduziert ein hegemoniales Verständnis von begehrenswert, normal, richtig und falsch. Kurzum: Sie schafft Wirklichkeit. Aktuelle Diskurse um neue Technologien und Möglichkeiten der Bildmanipulation wie die künstliche Intelligenz stellen alte Verständnisse von Authentizität, Echtheit und unserem kollektiven Verhältnis zur Realität in Frage: Was bedeutet Wirklichkeit, wenn Bildwelten beliebig manipulierbar sind? Und gibt es noch so etwas wie ‚bloße Abbildung‘ oder hat es das überhaupt jemals gegeben? Was gilt es zu erhalten, wogegen wollen und sollen wir rebellieren? Was sind Potentiale, wo braucht es Neudefinitionen und was geht uns verloren?

    Dieser Abend steht im Zeichen einer kritischen Befragung neuer und alter Praxen.

    Fotografija nas obdaja in prežema skoraj vse vidike našega vsakdanjega življenja. Vpliva na nas kot posameznike in kot del družbe. Oblikuje in reproducira hegemonsko razumevanje zaželenega, normalnega, pravilnega in napačnega. Skratka, ustvarja resničnost. Trenutni diskurzi o novih tehnologijah in možnostih manipulacije slik, kot je umetna inteligenca, postavljajo pod vprašaj stara razumevanja avtentičnosti, pristnosti in našega kolektivnega odnosa do resničnosti: kaj pomeni resničnost, ko lahko z vizualnimi svetovi poljubno manipuliramo? In ali še vedno obstaja nekaj takega, kot je „navadna reprezentacija“, ali pa je to sploh kdaj obstajalo? Kaj je treba ohraniti, kaj si želimo in čemu bi se morali upreti? Kaj so potenciali, kje potrebujemo redefinicije in kaj se izgublja?

    Za ta večer je značilno kritično preizpraševanje novih in starih praks.

    09.10.2024

    18:00 Uhr

    Kurator:innenführung / Vodstvo kustosov

    19:00 Uhr

    Gespräch / Pogovor

    RAUM FÜR FOTOGRAFIE
    St. Ruprechter Straße 10

    9020 Klagenfurt/Celovec

    www.raumfuerfotografie.at

    Die Veranstaltung ist gratis, keine Voranmeldung nötig.

    Dogodek je brezplačen, predhodna prijava ni potrebna.

    zweintopf

    zweintopf wurde als Künstlerduo im Jahr 2006 von Eva Pichler (*1981) und Gerhard Pichler (*1980) in Graz gegründet und agiert sowohl in klassischen Ausstellungszusammenhängen wie auch im öffentlichen Raum – mit raumspezifischen Installationen, Objekten und Videos und unangemeldeten Interventionen.  Während sich im geschäftigen Alltag eine angeblich unabwendbare »as soon as possible- Mentalität« etabliert hat, werken zweintopf beständig an ihrer Poesie des Trivialen. Dabei durchforsten sie die uns umgebenden Dingwelten, beschäftigen sich mit alltäglichen Phänomenen und verwenden banale Materialien aus der Massenproduktion. Sie durchleuchten die Chiffren und Symbole des Gewöhnlichen, intervenieren an den Rändern des Öffentlichen – immer auf der Suche nach jener Prise Absurdität, die sich in jedem menschlichen Streben am Ende verbirgt.

    zweintopf sta leta 2006 v Gradcu ustanovila Eva Pichler (*1981) in Gerhard Pichler (*1980) kot umetniški duo, ki deluje tako v klasičnem razstavnem kontekstu kot v javnem prostoru - s site-specific instalacijami, objekti in videi ter nenapovedanimi intervencijami.  Medtem ko se je domnevno neizogibna miselnost „čim prej“ uveljavila v našem napornem vsakdanu, se skupina zweintopf nenehno ukvarja s svojo poezijo trivialnega. Pri tem preiskujejo svet stvari okoli nas, se ukvarjajo z vsakdanjimi pojavi in uporabljajo banalne materiale iz množične proizvodnje. Preučujeta šifre in simbole običajnega, posegata na robove javne sfere - vedno v iskanju tistega ščepca absurda, ki se na koncu skriva v vsakem človeškem početju.

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    14.11.2024

    www.zweintopf.net

  • ÜBER DAS LAND / O DEŽELI

    In Ergänzung und in Erweiterung der Ausstellung Über das Land / O deželi im RAUM FÜR FOTOGRAFIE sind in der Centerstage, dem im Herzen des neu eröffneten Museums liegenden Medienraumes, Videoarbeiten von den beteiligten Künstler:innen zu sehen.
     

    Poleg razstave Über das Land / O deželi v RAUM FÜR FOTOGRAFIE in kot njeno nadaljevanje so video dela sodelujočih umetnikov na ogled v Centerstageu, medijskem prostoru v središču novo odprtega muzeja.


    Julius Deutschbauer, Michael Goldgruber, Verena Gotthardt, Markus Guschelbauer, Nilbar Güres, Marko Lipuš, Crystin Moritz, Vanessa Amoah Opoku, Zara Pfeifer, Florian Rainer, Mafalda Rakoš, Katarina Šoškic, Huda Takriti, Malte Wandel, Christina Werner, Pia Wilma Wurzer

    Täglich außer Montags, um 17:00 Uhr

    (Dauer ca. 30-45 Minuten)

    Vsak dan, razen ob ponedeljkih, ob 17:00

    (traja približno 30-45 minut)

     

     

    kärnten.museum

    Centerstage

    Museumgasse 2
    9020 Klagenfurt/Celovec
     

    www.landesmuseum.ktn.gv.at/standorte/kaerntenmuseum

  • MICHAEL SEYER „LES FLEURS DU PARADIS“

    Stillleben – lebendige Bilder mit lustvollem Hedonismus durchzogen, sind Bravour- und Glanzstücke, die die Kenntnisse und die Perfektion ihrer Meister unter Beweis stellten.

    Der Kärntner Fotograf Michael Seyer folgt dieser Tradition und transferiert diese Form der Malerei in die Fotografie. Blumen und Früchte, Flüssigkeiten, Wasser und gefärbter Rauch vervollständigen die Bildkompositionen. Das Botanikzentrum, als Sitz des ‚Herbariums‘, bietet für eine Intervention des Künstlers den perfekten Ort.

     

    Tihožitja – žive podobe, prepredene s čutnim hedonizmom, so mojstrovine oz. biseri, ki izkazujejo znanje in dovršenost mojstrov, ki so jih ustvarili.

    Tej tradiciji sledi tudi koroški fotograf Michael Seyer, ki ta likovni žanr prenaša v fotografijo. Rože in sadje, tekočine, voda in barvni dim zaokrožajo fotografske kompozicije. Botanični center, kjer domuje "Herbarij", ponuja popolno kuliso za umetnikovo intervencijo.

    DAUER / TRAJANJE

    27.4. – 7.6.2024

     

    Kleine Galerie im Künstlerhaus

    & Botanikzentrum Klagenfurt / Botanični center Celovec

    SCHAFFT KI DIE KÜNSTLER*IN AB?

    In vielen Zeitschriften und Magazinen war in großen Lettern zu lesen: „Die künstliche Intelligenz ist gekommen, um zu bleiben“. Wie wird damit in der Kunst umgegangen? Wie werden KI und virtuelle Welt das, was wir jetzt unter „Kunst“ verstehen, in einigen Jahren oder Jahrzenten beeinflusst und verändert haben? Wird es in Zukunft überhaupt einen Kunstverein als Zusammenschluss kreativ Schaffender geben? Oder stellt sich jeder kunstinteressierte Mensch in Zukunft mittels Computer und KI jeweils die Kunst selbst her, die er eben sehen und haben will? Es stellt sich also wirklich die Frage: Können wir darauf vertrauen, dass wir und unsere Kunst so einzigartig sind, dass sie Bestand haben werden?

     

    Initiiert als Vereins-Ausschreibung geht die Ausstellung diesen und weiteren Fragestellungen rund um das Thema künstliche Intelligenz nach mit Fokus auf die Stimmen aus den eigenen Reihen.

     

    V številnih časopisih in revijah z velikimi črkami pišejo: »Umetna inteligenca je tu za vedno«. Kako se s tem sooča umetnost? Kako bosta umetna inteligenca in virtualni svet v nekaj letih ali desetletjih spremenila oz. vplivala na to, kar zdaj razumemo kot »umetnost«? Bodo v prihodnje sploh obstajala umetniška društva kot združenja ustvarjalcev? Ali pa bo vsak človek, ki ga bo v prihodnosti zanimala umetnost, s pomočjo računalnika in umetne inteligence ustvaril umetnost, ki jo bo želel videti oz. imeti? V resnici se torej postavlja naslednje vprašanje: Ali se lahko zanesemo na to, da smo mi oz. da je naša umetnost tako edinstvena, da bo obstala?

     

    Razstava, ki je nastala kot društveni natečaj, se ukvarja s temi in drugimi vprašanji na temo umetne inteligence s poudarkom na mnenjih iz lastnih vrst.

    Partizipative Gruppenausstellung

    innerhalb der Mitglieder

    des Kunstvereins Kärnten

     

    Kuratiert von

    Renée Gadsden

    DAUER / TRAJANJE

    5.7. – 10.8.2024

     

    Kunstverein Kärnten/Künstlerhaus Klagenfurt

    Goethepark 1, 9020 Klagenfurt/Celovec

  • HUDA TAKRITI
    ABSENCE OF EVIDENCE IS NOT EVIDENCE OF ABSENCE

    „Absence of evidence is not evidence of absence“, heißt es in Huda Takritis Film ‚Refusing to Meet Your Eye‘ (2022). Ausgangspunkt der filmischen Erkundung ist ein schwarzes Bild von 1969, das nichts zeigt, weil der von palästinensischen Flugzeugentführer*innen engagierte Fotograf im entscheidenden Moment vergessen hatte, den Deckel vom Kameraobjektiv zu entfernen. Die Künstlerin setzt sich in dieser Arbeit, so wie auch in ihren anderen zu (post-)kolonialen Konflikten im arabischen Raum, mit Geschichtsschreibung und Erinnerung auseinander und damit, wie diese durch Lücken bestimmt werden. Diese Lücken entstehen zufällig, wie bei den schwarzen Bildern von der Flugzeugsprengung. Oft verdanken sie sich dem Umstand, dass sich eine Erzählung aufgrund ungleicher Machtverhältnisse gegenüber einer anderen durchsetzt oder aber auch, weil Ereignisse so ungeheuerlich sind, dass es dafür keine Worte gibt.

    Huda Takriti fokussiert sowohl auf höchst persönliche als auch auf offizielle, nationale Narrative und wie durch sie die Vergangenheit in der Gegenwart präsent ist. Die Künstlerin lotet dabei die Relationen zwischen Verhüllen und Zeigen, zwischen Erzählen und Interpretieren, zwischen originalen historischen Bildern und deren (Nach-)Wirkung in der Gegenwart aus.

     

    Huda Takriti (* 1990 in Syrien) lebt und arbeitet in Wien.

    www.hudatakriti.com

     

    „Absence of evidence is not evidence of absence”, pravi film Hude Takriti “Refusing to Meet Your Eye” (2022. Izhodišče filmskega raziskovanja je črna slika iz leta 1969, na kateri ni ničesar, ker je fotograf, ki so ga najeli palestinski ugrabitelji, v odločilnem trenutku pozabil odstraniti pokrovček z objektiva fotoaparata. Umetnica se v tem delu, tako kot v svojih drugih delih o (post)kolonialnih konfliktih v arabskem svetu, ukvarja z zgodovinopisjem in spominom ter s tem, kako ju določajo vrzeli. Te vrzeli nastanejo po naključju, kot na črnih posnetkih eksplozije letala. Pogosto so posledica dejstva, da ena pripoved prevlada nad drugo zaradi neenakih razmerij moči ali ker so dogodki tako pošastni, da zanje ni besed.

    Huda Takriti se osredotoča na zelo osebne in uradne, nacionalne pripovedi ter na to, kako je preteklost prek njih prisotna v sedanjosti. Umetnica raziskuje razmerja med prikrivanjem in prikazovanjem, med pripovedovanjem in interpretiranjem, med izvirnimi zgodovinskimi podobami in njihovim (po)učinkom v sedanjosti.

     

    Huda Takriti (* 1990 v Siriji) živi in dela na Dunaju.

    www.hudatakriti.com

    Kunstraum Lakeside

    Lakeside Science & Technology Park

    Lakeside B02, 9020 Klagenfurt am Wörthersee

    www.lakeside-kunstraum.at

    HOSTED BY THE CITY

    Ein Fotografie-Workshop mit Johannes Puch

    Das Projekt „Hosted by the City“ untersucht den öffentlichen Raum von Klagenfurt dahingehend, ob es stadtplanerische oder architektonische Strukturen gibt, die es Menschen – und da insbesondere Kindern und Jugendlichen – ermöglichen, den Stadtraum individuell zu nutzen. Im Rahmen eines mehrtägigen partizipativen Fotografie-Workshops werden ausgewählte Umgebungen erkundet. Dabei fotografieren die Schüler*innen jene Elemente, die ihnen gestatten, sich sicher im öffentlichen Raum aufzuhalten oder die dies verhindern. In einem weiteren Workshop im Juni 2024 werden die Ergebnisse dieser fotografischen Untersuchung auf dem Gebiet des Lakeside Parks präsentiert. Bei diesem Workshop gilt es einen weiteren Ort zu erkunden, um dort vergleichbare Strukturen zu identifizieren und an Ort und Stelle auf stadträumliche Nutzungen zu verweisen.
    Der Fotograf Johannes Puch leitet die Schüler*innen bei ihrer fotografischen Annäherung an die Frage an, wie einladend die Stadt gestaltet ist. Ziel des Projektes ist, dass Schüler*innen mit Hilfe einer künstlerisch-experimentellen Arbeitsweise lernen, ihre Umgebung im Hinblick auf stadtplanerische Phänomene zu „lesen“ und so auch zu lernen, dass die Aufteilung des Stadtraums potenziell auch ganz anders aussehen könnte.

    Die Schlusspräsentation des Workshops findet im Lakeside Science & Technology Park statt.

    In Zusammenarbeit mit Schüler*innen der Klasse 3AHK / HLA für Kunst und Gestaltung am CHS Villach unter der Leitung von Larissa Tomassetti.

     

    Fotografska delavnica z Johannesom Puchom

     

    V okviru projekta „Gostimo v mestu“ preučujemo javni prostor Celovca, da bi ugotovili, ali obstajajo urbanistične ali arhitekturne strukture, ki ljudem - zlasti otrokom in mladim - omogočajo individualno uporabo mestnega prostora. Izbrana okolja bodo raziskana v okviru večdnevne participativne fotografske delavnice. Učenci bodo fotografirali elemente, ki jim omogočajo, da so varni v javnem prostoru, ali pa jim to preprečujejo. Rezultati te fotografske raziskave na območju parka Lakeside bodo predstavljeni na nadaljnji delavnici junija 2024. Cilj te delavnice je raziskati drugo lokacijo, da bi tam prepoznali primerljive strukture in opozorili na urbano rabo na tem mestu. Fotograf Johannes Puch bo učence vodil pri njihovem fotografskem pristopu k vprašanju, kako vabljivo je mesto. Cilj projekta je, da se učenci s pomočjo umetniško-eksperimentalnega pristopa naučijo „brati“ svojo okolico glede na pojave urbanističnega načrtovanja in tako spoznajo tudi, da je delitev mestnega prostora potencialno lahko videti povsem drugače.

    Končna predstavitev delavnice bo potekala v znanstvenem in tehnološkem parku Lakeside.

    V sodelovanju z učenci razreda 3AHK / HLA za umetnost in oblikovanje na CHS Villach pod vodstvom Larise Tomassetti.

    DAUER / TRAJANJE

    14.06. – 14.07.2024, 0-24 Uhr

    https://www.lakeside-kunstraum.at/hosted-by-the-city-workshop/
    www.johannespuch.at

  • LILITH ERIAN

    AUSHALTEN – ZDRŽATI 

    Ausstellung und Open space

    Die Ausstellung Aushalten – Zdržati der Künstlerin Lilith Erian zeigt junge Gesichter der lokalen Kulturszene: sichtbare, unsichtbare, bekannte und unbekannte. Manche haben Kärnten/Koroška verlassen, andere sind geblieben.

    Lilith Erian porträtierte zehn Kulturtätige aus den Bereichen Bildende Kunst, Darstellende Kunst, Literatur, Musik und Aktionismus und eröffnet den Protagonist*innen einen Raum, um ein Statement zu setzen, sich selbst vorzustellen und auch Kritik zu äußern.

    Diese Statements und Textbeiträge verschmelzen in dieser Werkserie mit Erians Fotografien zu einer sich gegenseitig erweiternden Text- Bildebene.

    In Kärnten mangelt es nicht an junger Kunst und Kultur, aber es mangelt an Strukturen, die diese jungen Menschen abholen, sie mit der Szene vor Ort vernetzen und verwurzeln.

    Der Titel Aushalten – Zdržati verweist daher auf eine Lage, die viele Kulturtätige bereits gewohnt sind: Das Aushalten von Belastungen, Unsicherheiten, Diskriminierungen und Durststrecken.

    Letztlich zeugen diese Umstände in der Kulturszene jedoch vor allem von einem:

    unserem Stehvermögen.

    Es geht um Sichtbarkeiten, Unsichtbarkeiten sowie Repräsentation und die Unterstützung der lokalen Szene, denn das Wasser steht uns bis zum Hals.

     

    Razstava Aushalten – Zdržati umetnice Lilith Erian prikazuje mlade obraze lokalne kulturne scene: vidne, nevidne, znane in neznane. Nekateri izmed njih so Koroško zapustili, drugi pa ostali.

    Lilith Erian je upodobila deset oseb, dejavnih v kulturi, in sicer na področjih likovne umetnosti, scenskih umetnosti, literature, glasbe in akcionizma. Na ta način je protagonistom in protagonistkam dala priložnost, da se predstavijo in izrazijo stališče oz. tudi kritiko.

    Njihova stališča in besedilni prispevki se zlijejo s fotografskimi upodobitvami umetnice ter ustvarijo medsebojno razširjajočo se besedilno-slikovno raven.

    Na Koroškem sicer ne manjka mlade umetnosti in kulture, manjka pa struktur, ki bi te mlade ljudi zajele, jih vključile v lokalno sceno in zasidrale.

    Naslov Aushalten – Zdržati se torej nanaša na razmere, ki so jih mnogi izmed tistih, ki so dejavni na področju kulture, že vajeni: zdržati obremenitve, negotovost, diskriminacijo in sušna obdobja.

    Navsezadnje pa vse omenjene okoliščine na kulturnem prizorišču pričajo predvsem o eni stvari: naši vztrajnosti.

    Gre za vidnost, nevidnost pa tudi zastopanje in podpiranje lokalne scene, kajti voda nam sega do vratu.

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    26. Mai, 16:00 Uhr


    DAUER / TRAJANJE

    27. 05. – 18.06.2024

     

    ÖFFNUNGSZEITEN

    Mi – Fr 16:00 – 19:00,

    außer Feiertags. Sowie nach Vereinbarung

     

    DELOVNI ČAS

    Od srede do petka od 16:00 do 19:00,

    razen ob državnih praznikih, ter po dogovoru.
     

    15.06.24, Finissage 19 Uhr


    Gewölbegalerie Klagenfurt

    Theaterplatz 3, 9020 Klagenfurt/Celovec

    www.barba.at

  • URBAN LENS 

    Fotowettbewerb

    Die Urbane Kultur durch die Linse einer Kamera - Urban Lens

Die Fotografie im öffentlichen Raum ermöglicht es, die Essenz und Dynamik des städtischen Lebens einzufangen und die Vielfalt der urbanen Kultur in all ihren Facetten zu dokumentieren.


Urbane Kultur beinhaltet sehr viel mehr als man auf den ersten Blick zu sehen meint, ob Kunst, Sport oder Musik, der Kreativität dieser städtischen Kultur sind kaum Grenzen gesetzt.

Von energiegeladenen Breakdance-Perfomances zu pulsierenden Hip-Hop-Beats bis hin zu kreativen Graffiti-Kunstwerken und geschickten Skateboardern gibt es unendlich viele inspirierende Motive zu entdecken. Durch die Linse eines Fotografen können diese urbanen Szenen und Subkulturen eingefangen und für die Ewigkeit festgehalten werden.

Die Bewertung wird von erfahrenen Fotografen, die seit Jahren diese Szene dokumentieren, übernommen. Für die besten Fotos gibt es tolle Sachpreise zu gewinnen, mitmachen lohnt sich.

Die Teilnehmer: innen haben 24 Stunden Zeit, um in fünf verschiedenen Kategorien Fotos zu machen.

    Fotografski natečaj Urbana kultura skozi objektiv fotoaparata

     

    Urban Lens Fotografiranje na javnih površinah omogoča ujeti bistvo in dinamiko mestnega življenja ter dokumentirati raznolikost urbane kulture v vseh njenih vidikih.


Urbana kultura vsebuje veliko več, kot se zdi na prvi pogled, pa naj gre za umetnost, šport ali glasbo, ustvarjalnost te urbane kulture praktično nima meja.

Od energičnih breakdance nastopov do pulzirajočih hip-hop ritmov, kreativnih grafitarskih umetnin in spretnih skejterjev - navdihujočih motivov je neskončno. V objektiv fotografa lahko te urbane prizore in subkulture ujamemo in jih ohranimo za večno.

Ocenjevanje opravljajo izkušeni fotografi, ki to sceno dokumentirajo že vrsto let. Za najboljše fotografije so na voljo odlične nagrade, zato se splača sodelovati.

Udeleženci imajo na voljo 24 ur za fotografiranje v petih različnih kategorijah.


    Der Wettbewerb findet von 22.06. bis 23.06. statt.


    Start für die Anmeldung ist um 10:00 im Urban Lab, Theatergasse 2 in Klagenfurt.


     

    Die Teilnehmer:innen haben von 11:00 am 22.06. bis 11:00 am 23.06. Zeit, Fotos zu machen.

    Im Anschluss findet eine Ausstellung der gemachten Fotos statt. Diese wird musikalisch von einem DJ begleitet. Für eine kleine Stärkung ist gesorgt.

    Natečaj bo potekal od 22. do 23. junija.


    Prijava se začne ob 10.00 v Urbanem laboratoriju na Theatergasse 2 v Celovcu.

Udeleženci bodo imeli čas za fotografiranje od 22. junija od 11. ure do 23. junija do 11. ure.

     

    Nato bo razstava posnetih fotografij. Dogodek bo spremljala glasba, ki jo bo izvajal DJ. Poskrbljeno bo tudi za lahke prigrizke.

     

    urban-playground.at/

  • STRAŠNO:STRASTNO

    Zbirka Gregej Krištof


    VER:RÜCKT

    Die Sammlung Gregej Krištof

    Der slowenische Kulturverein SPD ZARJA in Eisenkappel/Železna Kapla thematisiert mit der Ausstellung VER:RÜCKT | STRAŠNO:STRASTNO das erste Mal die Sammlertätigkeit von Gregej Krištof. Die umfangreiche und vielschichtige Sammlung umfasst die Bereiche Künstler:innen Autografen, Werke bildender Kunst ebenso wie ein Wissensarchiv aus Zeitungsartikeln und Radiosendungen, vornehmlich OE1. Die Ausstellung selbst fokussiert auf fotografische Arbeiten, die u. a. von Künstler:innen wie Ines Doujak, Danica Dakić, Anna Jermolaewa sowie Stojan Kerbler und Arnulf Rainer stammen.

     

    Že od mladih let Gregej Krištof z veliko vnemo in zanimanjem zbira sodobno umetnost, avtografe, kataloge, časopise in raznovrstne publikacije - še posebej pa radijske prispevke avstrijskega oddajnika OE1. Število objektov, kaset, zgoščenk, dvdjev in tiskovin, ki jih je Gregej oplemenil z neštetimi oebnimi podpisi avtoric in avtorjev, je tako obširno, da prostori pokajo po šivih.

    Slovensko prosvetno društvo ZARJA prvič predstavlja izbor bogate bere Gregeja Krištofa v prostorih Kapelske pasaže v Železni Kapli/Eisenkappel. Razstava se osredotoča na (fotografska) dela mednarodnih umetnic in umetnikov, med drugimi Ines Doujak, Danica Dakić, Anna Jermolaewa, Arnulf Rainer in Stojan Kerbler.

    Forum Zarja – Coppl-Passage/Kapelska pasaža

    Eröffnung / Otvoritev

    12.09.2024, 19:00

    Dauer / Trajanje

    13.09. – 31.10.2024

    AUSSTELLUNGSFÜHRUNG / VODSTVO PO RAZSTAVI

    05.10.2024, 19:00 – 20:30 Uhr

    (Lange Nacht der Museen)

     

    AUSSTELLUNGSFÜHRUNG / VODSTVO PO RAZSTAVI: Gregej Krištof, MUSIK / GLASBA: Aleksander IPO Ipavec (Akkordeon) & Emil Krištof (Perkussion)

     

    www.zarja.at

  • Filmscreening & Gespräch
    mit den Künstler:innen Pia Wurzer und Christina Werner

    Projekcija filma in pogovor

    z umetnicama Pio Wurzer in Christino Werner

    Christina Werner

    Rhythm is a dancer, 2024

    25:09 min.

     

    Aufbauend auf “Die Straße. Im Rhythmus der Arbeiter:innenschaft”, eine mehrteilige Arbeit, die Werner 2020 realisierte, ist die neue ortsspezifische Ausgabe “Rhythm is a dancer”  für Dessau entstanden. Dabei verbindet die Künstlerin Recherchen zur Arbeiter*innen­- Bewegung in Dessau und der Region mit einem Interesse an zeitgenössischen Protestbewegungen. In beiden Fällen stehen kollektive Formen, um politische Anliegen in den öffentlichen Raum zu tragen, im Vordergrund des künstlerischen Anliegens.

    Werner bezieht sich auch auf die sogenannten Arbeiter:innenchöre, in denen tanzende oder semi­professionelle Laien im Sinne einer chorisch organisierten Masse in den urbanen Raum wirkten, um ihren Anliegen Sichtbarkeit zu verleihen. Körper und Gesten wurden als sichtbare politische Zeichen der Zusammengehörigkeit und des Widerstands eingesetzt. Zusammen mit verschiedenen Akteur*innen werden historische und aktuelle Posen und Gesten zu einer neuen kollektiven Foto-Performance­-Serie weiterentwickelt. Über Fotografien, Performance, Video und Versatzstücke der politischen Agitation erinnert Werner an die gesellschaftliche Aufbruchsstimmung der 1920er­-Jahre und holt sie über den körperlichen Nachvollzug ins kollektive Gedächtnis zurück. Der Rhythmus der Arbeit, der Maschinen und der Körper kommen auf der Straße zusammen und wirken als Gemeinschaft in den Stadtraum. (Barbara Steiner, Direktorin Bauhaus Dessau)

     

    Christina Werner, 1976 geb., lebt und arbeitet in Wien

     

    Pia Wilma Wurzer

    Diandlan, 2024

    19:11 min.

     

    Eine junge Frau steht in Tracht mit Bänderhut einsam auf einer schneebedeckten Wiese. Die Luft ist klirrend kalt und von eisigem Wind zerschnitten, in der nächsten Szene steht dieselbe Frau in einem Stall, später befindet sie sich in einem Zimmer, in dem die Zeit stehen geblieben ist bis sie sich auf einem schneebedeckten Steilhang ihren scheinbar endlosen Weg aufwärts vorbei an umgeschlagenen Baumwurzeln kämpft. Begleitet werden diese Szenen von einem Voice Over, das wie ein kollektiver Tagebucheintrag in Dialekt von Erinnerungen mehrerer Frau- en erzählt, mit denen sich die Filmemacherin über ein Jahr lang auseinandergesetzt hat. Mit einem neu interpretierten Kärntnerlied (produziert von Pia Wilma Wurzer) beginnt und einem gegenwärtigen Pop-Song endet ein Kurzfilm, der ein Porträt von 7 Frauen aus einem Ort in Kärnten zeichnet, dessen Grundierung die Einsamkeit und der Kampf um Selbstbestimmung bilden.

     

    Pia Wilma Wurzer, 1994 geb., lebt und arbeitet in Wien

    Der Verein Lendhauer und die von ihm angestrebten Projekte stehen für eine nachhaltige, kulturelle Stadtraumentwicklung. Fokusraum ist der Bereich des Klagenfurter Lendhafens mit seiner Verlängerung in Richtung stadtauswärts. Ziel der Kunstprojekte ist es, einen Beitrag zu einem zeitgemäßen und weltoffenen Klagenfurt und einem ebensolchen Kärnten zu leisten. Inhaltlich widmet sich der Verein der Reflexion zeitgenössischer Themen mit lokaler und weit darüber hinaus reichender Bedeutung.

    _

    Christina Werner

    Rhythm is a dancer, 2024

    25:09 min.

     

    Nadgradnja projekta „Die Straße. Im Rhythmus der Arbeiter:innenschaft", večdelnem delu, ki ga je Werner izvedla leta 2020, je bila za Dessau ustvarjena nova site-specific izdaja ‚Ritem je plesalec‘. Umetnica združuje raziskovanje delavskega gibanja v Dessauu in regiji z zanimanjem za sodobna protestna gibanja. V obeh primerih so v središču umetnikove skrbi kolektivne oblike prenašanja političnih vprašanj v javno sfero.

    Werner se sklicuje tudi na tako imenovane delavske zbore, v katerih so plešoči ali polprofesionalni amaterji delovali kot zborovsko organizirana množica v mestnem prostoru, da bi zagotovili prepoznavnost svojih skrbi. Telesa in geste so uporabljali kot vidne politične znake skupnosti in upora. Skupaj z različnimi akterji bodo zgodovinske in sodobne poze in geste razvite v novo kolektivno serijo fotografskih performansov. Z uporabo fotografij, performansa, videa in scenografij politične agitacije se Werner spominja družbenih pretresov iz dvajsetih let prejšnjega stoletja in jih s fizično uprizoritvijo vrača v kolektivni spomin. Ritem dela, stroji in telesa se združujejo na ulici in delujejo kot skupnost v urbanem prostoru. (Barbara Steiner, direktorica Bauhaus Dessau)

     

    Christina Werner, rojena leta 1976, živi in dela na Dunaju

     

     

    Pia Wilma Wurzer

    Diandlan, 2024

    19:11 min.

     

    Mlada ženska v tradicionalni noši s klobukom s trakom stoji sama na zasneženem travniku. Zrak je ledeno mrzel in ga reže ledeni veter. V naslednjem prizoru ista ženska stoji v hlevu, pozneje je v sobi, kjer se je čas ustavil, dokler se po navidezno neskončni poti mimo padlih drevesnih korenin ne prebija po zasneženem strmem pobočju. Te prizore spremlja glas za kamero, ki kot skupen dnevniški zapis v narečju pripoveduje spomine več žensk, ki jih je režiserka raziskovala več kot leto dni. Na novo interpretirana koroška pesem (producirala jo je Pia Wilma Wurzer) začenja in sodobna popevka zaključuje kratki film, ki slika portret sedmih žensk iz nekega kraja na Koroškem, katerih temeljni temi sta osamljenost in boj za samoodločbo.

     

    Pia Wilma Wurzer, rojena leta 1994, živi in dela na Dunaju

     

     

    Društvo Lendhauer si s svojimi projekti prizadeva za trajnostni in kulturni urbani razvoj. Osredotočeno je na območje celovškega Lendhafna in njegovega podaljška proti mestu. Cilj umetniških projektov je prispevati k sodobnemu in svetovljanskemu Celovcu in prav takšni Koroški. Vsebinsko se društvo posveča razmisleku o sodobnih temah lokalnega in tudi bolj daljnosežnega pomena.

    22.08.2024, 20:00 Uhr
     

    Tarviser Straße 11

    9020 Klagenfurt am Wörthersee / Celovec

    Dem Screening der beiden Filme folgt ein Künstlerinnengespräch mit Annemarie Pilgram.

    Die Teilnahme ist kostenlos, keine Voranmeldung ist notwendig.

    Projekciji obeh filmov bo sledil pogovor z umetnico Annemarie Pilgram.

    Udeležba je brezplačna, predhodna prijava ni potrebna.

    Bei Schlechtwetter findet die Veranstaltung im Kärnten Museum statt.

    V primeru slabega vremena bo dogodek potekal v muzeju Kärnten

    www.lendhauer.org

  • FOTOWETTBEWERB

    FOTOGRAFSKI NATEČAJ

    Der internationale Fotowettbewerb „Wort im Bild“ zum Thema Literatur ist zum 12. Mal von der Fotokünstlerin Eva Asaad ausgeschrieben.Für diesen Wettbewerb sind Fotograf*innen gesucht, die sich für ihre Arbeit von einer literarischen Vorlage inspirieren lassen. Die Fachjury Gabriele Rothemann, Bernd Stiegler, Eva Asaad wählt aus den Einsendungen die besten 10. Die Preisgelder (300, 500, 800 Euro) für die ersten 3 Plätze werden von der KELAG gesponsert.

    Fotografska umetnica Eva Asaad razpisuje že 12. mednarodni fotografski natečaj Beseda v sliki na temo literature. Natečaj je namenjen fotografom in fotografinjam, ki jih pri ustvarjanju navdihujejo literarni viri. Strokovna žirija v sestavi Gabriele Rothemann, Bernd Stiegler in Eva Asaad bo med prijavami izbrala 10 najboljših. Prva tri mesta prejmejo denarne nagrade (300, 500 in 800 evrov), ki jih bo zagotovilo podjetje KELAG.

  • Markus Guschelbauer

    THE PLEASURE OF CONTAINMENT

    Sowohl von ihren Rändern her und als auch vom Zentrum aus betrachtet Markus Guschelbauer die Fotografie. Mit seiner Bildpraxis bewegt er sich im Medium der Fotografie an den Grenzen von Malerei, Skulptur und Performance. Er bewegt sich an den Grenzen von Materialüberlagerungen in Scherenschnitten und vermeintlichen Schichtungen im digitalen Bildbearbeitungsprogramm: „Ebene“, „Auf Hintergrundebene reduzieren“. Er bewegt sich an den Grenzen von dreidimensionalem Objekt und zweidimensionaler Repräsentation desselben. Markus Guschelbauer bewegt sich an den Grenzen von verdichteter Natur und offener Komposition: Ausgangspunkt für die Ausstellung The Pleasure of Containment ist der analoge Fotoprint Plum (2013), der die Stämme zweier Zwetschgenbäume zeigt. Von ihrer Umgebung in einem rosa Kubus abgetrennt, quasi markiert und freigestellt, kehrt sich in diesem Bild das Verhältnis von Natur und Fotografie geradezu um. Die Baumstämme bekommen eine seltsam künstliche Oberfläche in diesem von Licht und Schatten belebten Raum. Dieses Thema aufgreifend arbeitet der Künstler an neuen Werken, bei denen Natur und Landschaft ausgespart bleibt und die Formen und Farben ins Zentrum rücken und in ihrer Ästhetik an durch Künstliche Intelligenz generierte Bilder denken lassen. In The Pleasure of Containment werden neue fotografische Serien von Markus Guschelbauer gezeigt.

    Gudrun Ratzinger & Franz Thalmair

    Markus Guschelbauer gleda na fotografijo z njenih robov in iz središča. S svojo vizualno prakso se v mediju fotografije giblje na meji slikarstva, kiparstva in performansa. Giblje se na mejah materialnih prekrivanj v silhuetah in domnevnega plastenja v programu za digitalno obdelavo slik: „Ebene“, „Auf Hintergrundebene reduzieren“. Giblje se na mejah tridimenzionalnega objekta in dvodimenzionalne upodobitve istega. Markus Guschelbauer se giblje na meji zgoščene narave in odprte kompozicije: izhodišče za razstavo Užitek zadržanja je analogni fotografski odtis Plum (2013), ki prikazuje debla dveh sliv. Razmerje med naravo in fotografijo, ločeno od okolice v roza kocki, kvazi označeno in izpostavljeno, je na tej podobi praktično obrnjeno. Debla dreves v tem prostoru, ki ga oživljata svetloba in senca, dobijo nenavadno umetno površino. Umetnik nadaljuje to temo in pripravlja nova dela, v katerih sta narava in pokrajina izpuščeni, v ospredju pa so oblike in barve, katerih estetika spominja na podobe, ki jih ustvarja umetna inteligenca. Na razstavi Užitek zadržanja bodo predstavljene nove fotografske serije Markusa Guschelbauerja.

    Gudrun Ratzinger in Franz Thalmair

    Eröffnung / Otvoritev

    22.06.2024, 19:00

     

    Dauer / Trajanje

    22.06. – 24.08.2024

    Sommerpause 22. Juli – 11. August 2024

     

    Rahmenprogramm / Okvirni program

    23.08.2024
    Summer Art Walk

     

    Galerie3
    Alter Platz 25

    9020 Klagenfurt/Celovec

     

    www.galerie3.com

  • FRANZ HUBMANN - THEATERFOTOGRAFIEN

    Zum 110ten Geburtstag des großen österreichischen Fotografen Franz Hubmann erinnert die theatergalerie an dessen schon klassisch gewordene Künstlerportraits, wie etwa von Oskar Werner, Werner Krauss oder Herbert von Karajan. Geradezu Kultstatus haben seine Impressionen vom Café Hawelka mit H. C. Artmann, Helmut Qualtinger oder Gerhard Rühm erreicht.

    Die Ausstellung kann aber auch einen Kärntenbezug herstellen: 1961 dokumentierte Franz Hubmann, unter Mitwirkung seines Sohnes Axel, eine Produktion der Spittaler Komödienspiele Porcia. Am Programm stand „Dame Kobold“ von Calderón de la Barca in der Inszenierung von Herbert Wochinz.

    Franz Hubmann, der Doyen der österreichischen Fotografie, prägte maßgebend als Redakteur und Chefreporter die Bildästhetik der 1954 gegründeten Kulturzeitschrift „magnum“. Sein Lebenswerk war auf die fotografische Erfassung menschlicher Eigenart fokussiert. Hubmann war ein empathisch Verstehender der menschlichen Seele, die er in den Gesichtern seiner Zeitgenossen entdeckte: „Man fotografiert, was man weiß und daher sieht.“, sagte er und gab damit Auskunft über ein tieferes Erkennen und Wissen um den Menschen, das in einem verstehenden Sehen, im Blick und damit in der Fotografie gipfelte.

     

    Der vielfach ausgezeichnete „Cartier-Bresson Österreichs“ (Otto Breicha), starb 2007 92jährig in einem Wiener Spital.

     

     

    FRANZ HUBMANN - Gledališke fotografije

     

    Ob 110. rojstnem dnevu velikega avstrijskega fotografa Franza Hubmanna se gledališka galerija spominja njegovih klasičnih portretov umetnikov, kot so Oskar Werner, Werner Krauss in Herbert von Karajan. Njegovi posnetki kavarne Hawelka s H. C. Artmannom, Helmutom Qualtingerjem in Gerhardom Rühmom so dosegli kultni status.

    Razstava ima tudi koroško povezavo: leta 1961 je Franz Hubmann s pomočjo svojega sina Axela dokumentiral predstavo Spittal Comedy Theatre Porcia. Na programu je bila „Dama Kobold“ Calderóna de la Barce v priredbi Herberta Wochinza.

     

    Franz Hubmann, nestor avstrijske fotografije, je kot urednik in glavni poročevalec odločilno vplival na vizualno estetiko kulturne revije „magnum“, ki je bila ustanovljena leta 1954. Njegovo življenjsko delo je bilo osredotočeno na fotografsko beleženje človeških značilnosti. Hubmann je empatično razumel človeško dušo, ki jo je odkrival v obrazih svojih sodobnikov: „Fotografiraš, kar poznaš in zato vidiš,“ je dejal in s tem podal informacije o globljem prepoznavanju in poznavanju ljudi, ki je doseglo vrhunec v razumevajočem videnju, v pogledu in s tem v fotografiji.

     

    Večkrat nagrajeni „avstrijski Cartier-Bresson“ (Otto Breicha) je umrl leta 2007 v 92. letu starosti v dunajski bolnišnici.

     

    Abb.: Selbstporträt, © Franz Hubmann/brandstätter images/picturedesk

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    11.06.2024, 18:00 Uhr

     

    DAUER / TRAJANJE

    12.06. - 17.11.2024

    Stadtgalerie Klagenfurt

    Theatergasse 4

    9020 Klagenfurt/Celovec

     

    www.stadtgalerie.net

    DURCH DEN BLICK

    Die Schülerinnen und Schüler des CHS Villach sollen nicht nur die Technik und das kreative Gestalten der Fotografie erlernen. Die Kamera dient als ein Instrument die Welt und sich selbst zu entdecken und speziell in der Portraitfotografie sind die Schülerinnen und Schüler angehalten anderen Menschen näher zu kommen und es zu versuchen Teile der Persönlichkeit des Gegenübers mit der Kamera zu interpretieren. Die Reduktion auf Schwarzweiss ist nicht nur ein klassisches Stilmittel, sondern in diesem Fall eine klare Hommage an den Fotografen Franz Hubmann. 

     

    Die Ausstellung ist ein Projekt des Fotokünstlers Arnold Pöschl mit seinen Schülerinnen der 1AKMD (Erste Klasse, 9. Schulstufe, 15 Jahre +) der CHS Villach (Centrum Humanberuflicher Schulen Villach) / Zweig „Medien- und Kommunikationsdesign.

    Ich unterrichte die 1AKMD (Erste Klasse, 9. Schulstufe, 15 Jahre +) im

    Zweig: Medien- und Kommunikationsdesign / Fach: Fotografie und Bildbearbeitung

     

     

    Učenke in učenci CHS Beljak se ne smejo učiti le tehnike in kreativnega oblikovanja fotografije. Fotoaparat jim služi kot orodje za odkrivanje sveta in samega sebe, še posebej pri portretni fotografiji pa so dijaki spodbujeni, da se približajo drugim ljudem in poskušajo s fotoaparatom interpretirati dele osebnosti svojega sogovornika. Zmanjšanje črno-bele barve ni le klasično slogovno sredstvo, temveč v tem primeru tudi jasen poklon fotografu Franzu Hubmannu. 

     

    Razstava je projekt fotografskega umetnika Arnolda Pöschla z učenkami 1AKMD (1. razred, 9. šolska stopnja, 15 let +) CHS Beljak (Centrum Humanberuflicher Schulen Villach) / podružnica „Medijsko in komunikacijsko oblikovanje.

    Poučujem 1AKMD (prvi razred, 9. šolska stopnja, 15 let +) v

    Podružnica: Medijsko in komunikacijsko oblikovanje / Predmet: Fotografija in obdelava slik

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    22.06.2024, 17:00 Uhr

     

    DAUER / TRAJANJE

    23.06. - 08.09.2024

    Kreativraum der Stadtgalerie Klagenfurt

    Theatergasse 4

    9020 Klagenfurt/Celovec

     

    www.stadtgalerie.net

    DANIEL HILL
    STIPENDIUM FÜR KÜNSTLERISCHE FOTOGRAFIE UND NEUE MEDIEN

    Daniel Hill (1980 in den USA geboren, lebt und arbeitet in Wien) ist der heurige Sieger des Stipendiums für künstlerische Fotografie und Medienkunst – eine Kooperation des Landes Kärnten mit der Stadt Klagenfurt. Daniel Hill lebt und arbeitet von Mai bis September im Künstleratelier der Stadt Klagenfurt / Europahaus Im Anschluss zeigt Hill das Ergebnis seiner Residency im Living Studio der Stadtgalerie Klagenfurt.

    Seine künstlerischen Arbeiten hat Daniel Hill seit 2021 in nicht weniger als fünfzehn Einzel- und Gruppenausstellungen in Wien, Budapest und Berlin gezeigt. Neben der zentralen Fotografie beschäftigt er sich auch mit Video, Performance, Audio- und Rauminstallationen. Die verschiedenen Medien nutzt Daniel Hill, um sich und seine Umwelt zu erforschen – ausgehend von seinen Erfahrungen als queerer Mensch.

     

     

    Daniel Hill (rojen leta 1980 v ZDA, živi in dela na Dunaju) je letošnji dobitnik štipendije za umetniško fotografijo in medijsko umetnost, ki jo podeljujeta dežela Koroška in mesto Celovec. Daniel Hill ustvarja od maja do septembra v umetniškem ateljeju mesta Celovec / Europahaus, nato pa bo rezultate svojega bivanja predstavil v Živem ateljeju Mestne galerije Celovec.

    Daniel Hill je od leta 2021 svoje umetniško delo predstavil na nič manj kot petnajstih samostojnih in skupinskih razstavah na Dunaju, v Budimpešti in Berlinu. Poleg tega, da se osredotoča predvsem na fotografijo, se ukvarja tudi z videom, performansom, zvokom in prostorskimi instalacijami. Daniel Hill uporablja različne medije za raziskovanje sebe in svojega okolja - na podlagi izkušenj, ki jih ima kot queer oseba.

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    01.10.2024, 18:00 Uhr

     

    DAUER / TRAJANJE

    02.10. - 10.11.2024

    Living Studio der Stadtgalerie Klagenfurt

    Theatergasse 4

    9020 Klagenfurt/Celovec

     

    www.stadtgalerie.net

  • GERHARD MAURER & LAURA HINTERMANN

    Die beiden Fotograf:innen sind eingeladen freie Flächen im öffentlichen Raum Klagenfurts mit ihren fotografischen Arbeiten zu bespielen.


    Fotografa sta povabljena, da svoja fotografska dela razstavita na odprtih prostorih v Celovcu.

    Gerhard Maurer

    »Das Hemd ausziehen,

    die Brille absetzen,

    kein Lächeln aufsetzen,

    in die Linse schauen,

    dem Anblick standhalten.

    Entblößend? Vertrauen.«

     

    Laura Hinterman

    Die Fotografien des Ausstellungsbeitrages von Laura Hintermann befassen sich mit dem Sehen an sich und der Wahrnehmung auf eine Bildzusammenstellung die Licht, Farbe, Struktur, Perspektive, Kontrast und Schärfe als Gestaltungsmittel begreift. Die Bilder dienen nicht um zu hinterfragen „was man sieht“, sondern vielmehr „wie man etwas sehen kann“.

     

    Fotografije Laure Hintermann na razstavi se ukvarjajo s samim videnjem in dojemanjem kompozicije slike, ki razume svetlobo, barvo, strukturo, perspektivo, kontrast in ostrino kot elemente oblikovanja. Slike se ne sprašujejo o tem, „kaj vidimo“, temveč o tem, „kako lahko nekaj vidimo“.

    DAUER / TRAJANJE

    03.05. – 21.07.2024

     

    FINISSAGETOUR

    21.07.2024, 17:00 Uhr

    FÜHRUNG / VODENJE

    Hafenstadt Klagenfurt/Celovec

     

    www.strassengalerie.com/standorte

  • GENIUS LOCI - DER GEIST DES ORTES

    Wirtstadl Rangersdorf

    Der Geist des Ortes (lat. „Genius loci“) war ursprünglich eine Art Schutzgeist für einen bestimmten Ort. Durch die intensive Beziehung der Menschen zur Landschaft und den Gebäuden übertrug sich die Bedeutung auf den Ort selbst. Heute versteht man unter dem Genius loci das Besondere, das einen Ort ausmacht: die Atmosphäre, die Ausstrahlung, aber auch bestimmte Formen oder Materialien.

    Der "Wirtstadl" in Rangersdorf ist so ein besonderer Ort. Er beeindruckt nicht nur durch seine Lage und Größe, sondern auch durch die schlanke Zimmermannskonstruktion und die kunstvolle Fassadengestaltung. Die Grundmauern gehen auf das 16. Jahrhundert zurück, der aktuelle Holzbau wurde um 1920 errichtet. Seit 2018 steht das Gebäude, das Experten als "ländliches Architekturjuwel" und "bedeutendes Kulturerbe" einschätzen, unter Denkmalschutz. Durch die engagierte Dorfbevölkerung wurde der Stadel behutsam saniert und beherbergt nun einen außergewöhnlichen Veranstaltungsraum im Ortszentrum.

    Die Schüler:innen machen sich auf die Suche nach dem Genius loci – dem Geist des Ortes des Wirtstadels in Rangersdorf. Unter künstlerischer Anregung von Expert:innen in Architektur, Baukultur und Fotografie werden mittels Zeichnungen und Fotografien der Ort und seine Atmosphäre aufgespürt. Die Schüler:innen gehen der Einzigartigkeit des Ortes und des Ortsbildes auf die Spur, erkunden die historischen Materialien und erfahren: so einen Stadel gibt es nur bei uns! Die Arbeiten der Schüler:innen werden im Rahmen der österreichweiten Architekturtage 2024 und dem Schwerpunkt ÜBER DAS LAND / O DEŽELI, Jahr der Fotografie / Leto fotografije, 2024 in Kärnten ausgestellt.

     

    Duh kraja (lat. „Genius loci“) je bil prvotno nekakšen zaščitni duh določenega kraja. Z intenzivnim odnosom ljudi do pokrajine in stavb se je pomen prenesel na sam kraj. Danes se genius loci razume kot posebnost, ki je značilna za kraj: vzdušje, karizma, pa tudi določene oblike ali materiali.

    Takšen poseben kraj je „Wirtstadl“ v Rangersdorfu. Navdušuje ne le s svojo lego in velikostjo, temveč tudi s svojo vitko tesarsko konstrukcijo in umetniško zasnovo fasade. Temeljni zidovi segajo v 16. stoletje, sedanja lesena konstrukcija pa je bila postavljena okoli leta 1920. Stavba, ki jo strokovnjaki opisujejo kot „podeželski arhitekturni dragulj“ in „pomembno kulturno dediščino“, je od leta 2018 na seznamu spomeniško zaščitenih stavb. Skedenj so prizadevni vaščani skrbno obnovili, zdaj pa se v njem nahaja izjemen prireditveni prostor v vaškem središču.

    Učenci so se podali na pot iskanja genius loci - duha kraja Wirtstadel v Rangersdorfu. Ob umetniškem navdihu strokovnjakov s področja arhitekture, stavbne kulture in fotografije bodo kraj in njegovo vzdušje izsledili s pomočjo risb in fotografij.

    Učenci se bodo seznanili z edinstvenostjo lokacije in mestne krajine, raziskali zgodovinsko gradivo in se naučili, da takšen skedenj obstaja samo tukaj! Delo učencev bo razstavljeno v okviru vseavstrijskih Dnevov arhitekture 2024 in poudarka na ÜBER DAS LAND / O DEŽELI, Jahr der Fotografie / Leto fotografije, 2024 na Koroškem.

    TERMINE

    21.-22.05.2024

    Workshop „Genius loci – der Geist des Ortes“ mit der Volksschule Rangersdorf

    Mit Christine Aldrian-Schneebacher, Raffaela Lackner und Erich Angermann

     

    02.07.2024 um 10:30 Uhr

    Ausstellungseröffnung „Genius loci – der Geist des Ortes“ im Wirtstadl Rangersdorf

    Ausstellung 03.07.-13.10.2024 im Wirtstadl Rangersdorf

    www.architektur-kaernten.at


    Das Projekt ist eine Kooperation zwischen dem Architektur Haus Kärnten mit dem Architektur-Spiel-Raum-Kärnten, dem Medienzentrum Kärnten, der Volksschule Rangersdorf und möllton mit dem Wirtstadel Rangersdorf. Mit freundlicher Unterstützung des OEAD, der Architekturtage 2024 und dem Jahr der Fotografie/Leto fotografije 2024 in Kärnten.

    BIENNALES FESTIVAL FÜR BAUKULTUR

    GEHT'S NOCH?

    Planen und Bauen für eine Gesellschaft im Umbruch

    Die Architekturtage – Österreichs größte Publikumsveranstaltung für Architektur und Baukultur – gehen in die zwölfte Runde: Von 7. – 8. Juni 2024 laden die Architekturhäuser wieder ein, die Vielfalt des architektonischen Schaffens in Österreich zu entdecken. Unter dem Motto „Geht’s noch? Planen und Bauen für eine Gesellschaft im Umbruch“ verbinden die Architekturtage 2024 aktuelle Themen wie Klimawandel, Ressourcen, Ökologie, Ökonomie, Soziales und Ästhetik.

     

    Unsere Gesellschaft steht vor großen Herausforderungen, die dringend ein Umdenken erfordern. Wie reagieren Architekt:innen und Zivilingenieur:innen auf diese großen Veränderungen und neuen Problemstellungen? Welche Rolle spielen u. a. Themen wie Kreislaufwirtschaft, Reuse, Recycling, Upcycling oder Materialeinsatz im Hinblick auf Planung, Gestaltung und Ästhetik? Für die Architekturtage 2024 eröffnet sich damit ein weites und spannendes Themenfeld - vom Einzelobjekt über das Dorf und die Region bis hin zum urbanen Raum.

     

    Načrtovanje in gradnja za družbo v prehodu

     

    Največja avstrijska javna prireditev za arhitekturo in gradbeno kulturo Architekturtage vstopa v svoj dvanajsti krog: med 7. in 8. junijem 2024 Arhitekturhäuser ponovno vabi obiskovalce k odkrivanju raznolikosti arhitekturnega ustvarjanja v Avstriji. Pod geslom „Ali je še mogoče? Načrtovanje in gradnja za družbo v prehodu“ bodo Dnevi arhitekture 2024 združili aktualne teme, kot so podnebne spremembe, viri, ekologija, gospodarstvo, socialna vprašanja in estetika.

     

    Naša družba se sooča z velikimi izzivi, ki nujno zahtevajo premislek. Kako se arhitekti in gradbeni inženirji odzivajo na te velike spremembe in nove probleme? Kakšno vlogo imajo teme, kot so krožno gospodarstvo, ponovna uporaba, recikliranje, nadgradnja in uporaba materialov, pri načrtovanju, oblikovanju in estetiki? To odpira širok in vznemirljiv nabor tem za Dneve arhitekture 2024 - od posameznih stavb do vasi in regij ter mestnih prostorov.

    ARCHITEKTURTAGE 2024

    Biennales Festival für Baukultur

    07.-08.06.2024

    www.architekturtage.at

     

    Programm in Kärnten:

    www.architektur-kaernten.at

    Kuratorinnen: Raffaela Lackner und Nadine Thaler

  • LANDSCHAFT RE-ARTIKULIEREN

    Im Zuge des Klimawandels stehen Begriffe wie Erderwärmung, CO2-Ausstoß, schmelzende Polkappen, Temperaturrekorde, Raumordnungen, Bodenversiegelung und mehr im Vordergrund. Ein Begriff, der dabei merkwürdig abwesend bleibt, ist Landschaft. Doch sind es schließlich die zahlreichen Eingriffe in die Umwelt, die so etwas wie Landschaft überhaupt erst entstehen lassen. Mit Landschaft wird etwas bezeichnet, das in einer unauflösbaren Kombination von ökonomischen, sozialen, aber auch symbolischen und ästhetischen Praktiken entsteht. Dabei wird Landschaft auch mit Identitäten verknüpft, mit regionalen oder nationalen Stereotypen, mit Kulturbegriffen und Gesellschaftsentwürfen – Artikulationen, die Landschaft nicht nur zu einem ökologischen, sondern auch politischen Projekt werden lassen. Wie aber sprechen wir heute über Landschaft?

    Die Ausstellung „Landschaft re-artikulieren“ argumentiert dahingehend, dass die politische Rolle von Landschaft neu definiert und artikuliert werden muss. Die Sprache, mit der wir über Landschaft sprechen, muss neu erfunden werden, der „Text“, mit dem wir Landschaft schreiben, muss umgeschrieben und erweitert werden. Sie müsste das gesamte Gefüge von Menschen und Nichtmenschen mit einschließen, um alle entscheidenden Aspekte gemeinschaftlichen Überlebens artikulieren zu können.

     

    Zaradi podnebnih sprememb so v ospredju pojmi, kot so globalno segrevanje, emisije CO2, taljenje polarnih ledenih pokrovov, temperaturni zapisi, prostorska organizacija, zatesnitev tal in drugi. Eden od izrazov, ki ostaja nenavadno odsoten, je pokrajina. Vendar so prav številni posegi v okolje tisti, zaradi katerih sploh nastane nekaj takega, kot je pokrajina. Pokrajina se nanaša na nekaj, kar je ustvarjeno z neločljivo kombinacijo gospodarskih, družbenih, pa tudi simbolnih in estetskih praks. Pokrajina je povezana tudi z identitetami, regionalnimi ali nacionalnimi stereotipi, kulturnimi in družbenimi koncepti - artikulacije, zaradi katerih pokrajina ni le ekološki, temveč tudi politični projekt. Toda kako danes govorimo o pokrajini?

    Razstava „Ponovna artikulacija krajine“ zagovarja stališče, da je treba politično vlogo krajine na novo opredeliti in artikulirati. Jezik, v katerem govorimo o krajini, je treba na novo iznajti, „besedilo“, ki ga uporabljamo za pisanje o krajini, je treba na novo napisati in razširiti. Vanj bi bilo treba vključiti celotno strukturo ljudi in nečloveških bitij, da bi lahko ubesedilo vse ključne vidike preživetja skupnosti.

     

    Künstler:innen / Umetniki in umetnice

    Anca Benera & Arnold Estefan (RO), Josef Dabernig (AT),

    Anastasia Eggers (NL), Karrabing Film Kollektive (AU),

    Stephanie Kiwitt (DE), Markus Krottendorfer (AT),

    Jochen Lempert (DE), Oliver Ressler (AT), Hans Schabus (AT), Lucie Stahl (DE), Superflux (GB), Sandra Vitaljic (HR)

     

    featuring »graben//Landschaft//lesen – kopati//GRAPO//brati«

    Iris Andraschek (AT), Manuel Cyrill Bachinger (AT), Marika Balode-Haderlap (LV), Lisa D. (AT), Karolina Haderlap (AT), Zdravko Haderlap (AT), Erika Inger (IT) & Wolfgang Wohlfahrt (AT), Elsa Logar (AT), Markus Orsini-Rosenberg (AT), Gebhard Sengmüller (AT), Nicole Six & Paul Petritsch (AT), Herwig Turk (AT)

     

    Kuratoren: Reinhard Braun & Herwig Turk

    ERÖFFNUNG / OTVORITEV

    12.06.2024, 19:00 Uhr

     

    DAUER / TRAJANJE

    13.06 – 01.09.2024

     

     

    Museum Moderner Kunst Kärnten

    Burggasse 8 | 9021 Klagenfurt am Wörthersee

    Di-So 10-18 Uhr, Do 10-20 Uhr, Fei 10-18 Uhr

    T +43.50.536.34112 

    office.museum@ktn.gv.at

    www.mmkk.at

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